Kanggaru di Zoo Melaka


Seekor kanggaru di Zoo Melaka sentiase keluar dari kawasan kurungannye. Menyedari hal itu, seorang pegawai menasihatkan seorang pekerje supaye membine pagar yang lebih tinggi. Menyedari bahwe kanggaru itu tidak dapat melompat tinggi, pekerje tu memasang pagar dengan ketinggian lime kaki.

Esoknye, pegawai itu menerime laporan bahwe kanggaru itu keluar dari kawasan kurungannye lagi. Pegawai itu mengarahkan pekerjanye memasang pagar yang lebih tinggi lagi. Begitulah yang berlaku setiap kali beliau mendapat laporan tentang kanggaru yang suke keluar dari kawasan kurungannye itu. Sehingge cerite ini ditulis, sudah 30 kaki tinggi pagar kurungan kanggaru itu.

Esoknye kanggaru itu terlepas lagi. Pade sebelah petangnye, selepas kanggaru itu dimasukkan kembali ke kawasan kurungannye, jiran sebelahnye iaitu seekor unta pun bertanye kepade kanggaru itu, "Agak-agak kau sehingge berape tinggi mereke akan memasang pagar ini?".

Kanggaru itu menjawab, "Mungkin sehingge beratus kaki, kecuali seseorang mengunci pintu pagar pada malam ini dan malam-malam seterusnye".



Comments
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar