Cerito Yong Dolah - Bertukar Badan Dengan Minah


Cerito Yong Dolah - Bertukar Badan Dengan Minah. Setelah menikah dengan Minah, bisnis yong jual solar bangkrut, macam mano tak bangkrut? Minah terlalu banyak permintaan, mintak Blackberry lah, mintak berlian lah, akhernyo yong jatuh miskin. Yong terpakso kerjo serabutan selamo bertahon-tahon, sampai atan masok SD yong masih miskin. Pagi kerjo melaet (getah), siang kerjo gali parit kat tepi jalan, petang manjat pokok kelapo. Penat betol yong banting tulang cari duet.

Petang tu yong balek kerjo, yong tengok minah dudok santai kat ruang tamu. Yong tak terimo, awak penat-penat cari duet, dio sedap-sedap rehat sambil santai. Akhirnyo malam itu yong berdoa kepado tuhan, ini isi doanyo.

Yong: "Ya tuhan, aku penat kerjo tiap hari dari suboh sampai petang, istri aku cumo dudok kat rumah, aku nak dio merasokan jugo macam mano penatnyo aku cari duet. Untuk itu ijinkan kami bertukar badan sehariii ajo... Amiiiiin"

Ruponyo tuhan mengabulkan doa Yong Dolah. Keesokan paginyo yong bangun, badan yong dah berubah jadi perempuan. Pagi tu Yong mulai kegiatan dengan masak sarapan, dah tu bangunkan Atan, yong mandikan, suapkan dio makan, siapkan bekal, anto atan ke sekolah. Balek umah langsong mencuci, dah tu pergi lagi ke paso beli ikan dan sayow.

Sampai rumah langsong masak (pakai kayu api pulak tu). Tak teraso hari dah jam 12 siang. Lanjot jempot Atan balek sekolah. Sampai rumah bantu atan buat PR, lanjut menyetrika (pakai arang pulak tu). Jam 4 petang masak lagi buat makan malam, lanjot cuci pireng. Setelah makan malam kemaskan dapow, lanjot menina bobokkan atan sampai jam 9 malam.

Raso nak patah pinggang yong, ruponyo penat betol jadi perempuan. Mato dah ngantok, baru yong nak tertidor, tibo-tibo pontot yong keno colek oleh seseorang, hmmm... Ruponyo suami mintak jatah malam (make love).... Tigo trip pulak tu... Memang patah pinggang yong malam tu... Yong piker derita dah berakhir... Ruponyo pas suboh, ado pulak lagi "serangan fajar".... Pengsan awak melayan laki...

Hiks hiks hiks....

Yong sudah tak tahan lagi, besoknyo yong kembali berdoa kepado tuhan...

Yong: "yaa tuhan, aku insyaf, dah tak sanggop jadi istri, tolong ijinkan kami bertukar badan lagi...."

Ternyato doa yong mendapat jawaban...

Tuhan: "Ruponyo engkau dah insyaf yong? Aku bisa ajo menukar badan yong seperti sedio kalo, tapi engkau harus menunggu lebih kurang 9 bulan lagi..."
Yong: "ngapo pulak macam tu?"
Tuhan: "Malam tadi kan suami dikau mintak jatah? Dan kau dapat serangan fajar?"
Yong: "Jadi?"
Tuhan: "selamat ye... Engkau hamil"

Wkwkwkwkwkwkwkkwkkwk

Terpakso Yong jadi betino selamo 9 bulan nunggu anak ni lahir...

Hiks hiks hiks hiks..

Send by: Yuli Pandi on May 26th, 2012



Comments
1 Comments

1 komentar:

Cikgu Sastra: Musa Ismail mengatakan...

Jenake btl. Ni memang cerite dr Yong Dolah ke?

Posting Komentar